Kaksi puhelinoperaattoria erottui asiakastyytyväisyyskyselyssä



Kaverille kans

Kuluttaja-lehden puhelinliittymätestissä selviää, että puhelinoperaattoreiden asiakastyytyväisyydessä ja asiakaspalveluiden jonotusajoissa on isoja eroja.

Testiin oli kelpuutettu mukaan 30 kuluttajille myytävää kuukausimaksullista puhelinliittymää. 9 Telialta, 8 DNA:lta, 7 Elisalta ja 6 Moilta. Testissä käytettiin arviointikriteereinä liittymien hintoja, käyttöominaisuuksia ja operaattoreiden asiakastyytyväisyyttä. Testissä kävi ilmi, että asiakastyytyväisyydessä löytyy jopa huomattavia eroja.

Kaikkein tyytyväisimmät asiakkaat löytyivät Elisalta ja myös Telian asiakastyytyväisyys oli hyvällä tasolla. Testin viimeiseksi jäi DNA. Moi asiakastyytyväisyydestä ei ole saatavilla vertailukelpoista tietoa.

DNA:N asiakkaana joutuu asiakaspalveluun soittaessa jonottamaan keskimäärin kolme kertaa niin kauan kuin Elisan. DNA-asiakas joutuu jonottamaan 4,5 minuuttia, kun Elisalla vastataan keskimäärin 1,5 minuutissa. Jonotusaika perustuu Liikenne- ja viestintäviraston tilastoon ja testissä oli mukana viimeisten 12 kuukauden keskiarvo. Myös verkon yli annettavassa asiakaspalvelussa on testin mukaan isoja eroja. DNA:n chat-palvelu on avoinna vain arkisin, Moin chatin kerrotaan palvelevan myös lauantaisin ruuhka-aikoina ja Telia palvelee chatissa ja Facebookissa 24 tuntia vuorokaudessa. Moin asiakkaat eivät saa palvelua sosiaalisessa mediassa ollenkaan.

Pääset vertaamaan matkapuhelinliittymiä tästä.

Aiheesta uutisoivat Helsinginuutiset.fi ja Kuluttaja.fi

Lue seuraavaksi: Sähkön hinta on laskenut – nyt kannattaa kilpailuttaa

Vertaamo.fi - vertaamalla paras.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *